Start STUDER STUDER Technik Mini Remote For Studer is back!! Free Download

Mini Remote For Studer is back!! Free Download

Fragen und Antworten zur Technik bei STUDER Geräten...

Moderator: Administratoren

Beitrag Donnerstag 6. März 2008, 15:16
ormej01 Neuling

The http://www.studio-remotes.com is now back online. This site demonstrates how to connect your Studer or Revox C27x to a PC, making it easier to integrate with your digital recording setup. The site goes into detail about how to make the cable, setup your Studer, install and use the software, and an FAQ to answer any questions.

The free download 'Mini Remote for Studer' has been completely rewritten and now fully supports Studer A807, A810, A812, A816, A820, A827, A820MCH, A827MCH and Revox C270, C274, C278.

Also on the site is another free download 'Library Wind for Studer' which will allow you to explore the capabilities of your Studer tape transport - and this stuff is not accessible from the transport controls!

Please visit the site and feel free to link to it. More free downloads are coming soon, so check back often.

Regards,

John Orme

Die hier gezeigte Werbung wird nicht durch "Das STUDER und ReVox Forum" bereitgestellt, sondern automatisiert durch Google. Grundlage sind die verwendeten Schlüesselwörter in den Beiträgen. Besucher dieser Links werden gebeten sorgfältig mit den angebotenen Produkten/Seiten umzugehen.

Administrator Benutzeravatar
Administrator
Administrator

Hello John,

thank you very much for that very useful information and tool of course!

Kind regards,
Christoph

Technik ändert sich - Gefühle bleiben!

Das STUDER und ReVox Infoportal | Tonbandgeschichte

heinzmen Benutzeravatar
Lebende Forenlegende
Lebende Forenlegende

Moin,

an meiner A820 läuft die Software. :D :D :D

Gruß Heinzmen

Beitrag Mittwoch 15. Januar 2020, 14:02
tluesche Neuling

Leider ist der angegebene Link (wieder) down. Kann mir jemand das Tool senden oder einen Downmload Link zur Verfügung stellen?

Ich möchte meine Revox C270 fernsteuern. Mit einem PC mit Putty habe ich es bereits erfolgreich getestet.

Vielen Dank

Beitrag Donnerstag 16. Januar 2020, 03:03
Administrator Benutzeravatar
Administrator
Administrator

Hallo,

bitte schreibe mir mal eine Email über das Kontaktformular auf www.studerundrevox.de
Christoph

Technik ändert sich - Gefühle bleiben!

Das STUDER und ReVox Infoportal | Tonbandgeschichte

Zurück zu STUDER Technik